Viaductul de la Poiana Teiului, �n reparatie capital�
Viaductul din Poiana Largului, ce traverseaz� r�ul Bistrita sau, mai precis, coada lacului de acumulare Izvoru Muntelui, f�c�nd leg�tura rutier� dintre judetele Neamt, Suceava si Harghita, a intrat �n reparatie capital�, �ncep�nd cu data de 23 octombrie 2006. „�nl�turarea efectelor calamit�tilor naturale din anul 2005, la pod pe DN15, Km. 243+610, la Poiana Teiului“ este titulatura actiunii de reabilitare a viaductului, stipulat� �n panoul de legitimizare al „Santierului �n lucru“, postat la unul dintre capetele podului. Lucr�rile s�nt efectuate de c�tre SC Hidroconstructia SA Bucuresti, Sucursala Bac�u, prin Santierul Poiana Teiului, pe baza unui proiect realizat de c�tre firma bucurestean� IPTANA SA. „Viaductul Poiana Largului a intrat, �ncep�nd din a doua jum�tate a anului trecut, �ntr-un program de consolidare. Asta mai ales ca urmare a efectelor calamit�tilor din vara anului 2005, dar si ca o consecint� a erod�rii acestei c�i de acces pe perioada celor aproape 50 de ani de exploatare“, a declarat Emilian Darie, inginerul sef al Sectiei Judetene Neamt de Drumuri Nationale (SDN). Demarate cu oarece �nt�rziere, motivat� de unele probleme legate de proiectere, lucr�rile au c�p�tat contur odat� cu sosirea prim�verii. Oricum, dup� cele scrise �n panoul de identificare a investitiei, termenul de finalizare a executiei lucr�rilor este prev�zut a fi 23 octombrie 2007. Si totusi, beneficiarul obiectivului, respectiv SDN Neamt, nu este sigur c� data scadent� afisat� va fi una si-aceeasi cu momentul inaugural al viaductului reabilitat. Asta din cauza unei �nt�rzieri consemnate pe motiv de corectare a proiectului. „Sper�m ca graficul de executie s� fie respectat, astfel �nc�t, �n toamn�, viaductul s� fie dat la cheie. Avem, �ns�, unele rezerve, dat fiind faptul c� au existat probleme ce au tinut de proiectare. De altfel, probleme specifice oric�rui �nceput de drum“, a afirmat inginerul sef al Sectiei de Drumuri Nationale a judetului Neamt. Din spusele aceluiasi interlocutor, am aflat c�, pe parcursul lucr�rilor, circulatia rutier� pe viaduct nu va fi �ntrerupt�, ci va fi restrictionat� prin semaforizare, asta, �ns�, numai atunci c�nd se vor executa lucr�rile la suprastructura obiectivului, adic� �n perioada �n care se va �nlocui balustrada ambelor p�rti, se vor reface trotuarele si va fi asfaltat� partea carosabil�. �n rest, toate lucr�rile vor fi efectuate cu ajutorul schelelor, care deja si-au f�cut aparitia �n partea dinspre Vatra Dornei a podului, acolo unde infrastructura c�ii de acces a fost cel mai tare afectat�, ca urmare a calamit�tilor din 2005. „Tratarea betonului din bolti, cofrarea si executia betoanelor de cale se vor executa cu ajutorul schelelor. Asa se explic� instalarea acestora �n zon�“, ne-a explicat inginerul sef Emilian Darie. De retinut c� viaductul de la Poiana Largului a fost construit �n anii '60, odat� cu ridicarea barajului de la Bicaz. Cu trecerea anilor, traficul s-a intensificat.
|