Transportul local de persoane, �n colaps
• toti transportatorii (at�t cei care efectueaz� transport tip maxi-taxi, c�t si cei care fac curse gen conventie) trebuie s� achite la bugetul local o redevent� de 2, respectiv 3 euro/lun� si autovehicul Ieri, la prim�ria Roman a avut loc o �nt�lnire a Compartimentului Transport public Local cu principalii transportatori de persoane din oras. �nt�lnirea a avut drept scop punerea �n actualitate a tuturor documentatiilor operatorilor de transport, dar si �ncercarea de a pune �n legalitate transportul de persoane cu regim special, ceea ce p�n� nu demult era cunoscut sub denumirea de „transport tip conventie“. Dup� ultimele reglement�ri �n domeniul transporturilor si acest tip de activitate se �ncadreaz� �n categoria transport public local si, prin urmare, se supune acelorasi reguli ca si transportul cu maxi-taxi de pild�.
P�n� nu demult operatorii de transport nu f�ceau dec�t s� �ncheie un contract de prest�ri servicii cu o firm� oarecare, firm� care are angajati din Roman care - evident - trebuie transportati la locul de munc�. Contractul prevedea doar clauze �n ceea ce priveste pretul si - eventual - orele de plecare-sosire, f�r� a se specifica nimic �n leg�tur� cu traseul pe care se face deplasarea sau statiile de �mbarcare-debarcare a c�l�torilor. Cu alte cuvinte se efectua transport utiliz�nd o infrastructur� care apartine Municipiului Roman „pe ochi frumosi“, f�r� ca beneficiarul sau prestatorul s� achite vreo redevent� administratorului infrastructurii.
O hot�r�re a Consiliului Local Roman de la sf�rsitul anului trecut prevede c� toti transportatorii (at�t cei care efectueaz� transport tip maxi-taxi, c�t si cei care fac curse gen conventie) trebuie s� achite la bugetul local o redevent� de 2, respectiv 3 euro/lun� si autovehicul. Evident c� anuntarea acestei prevederi a st�rnit vii si aprige proteste din partea transportatorilor. „Mi-am notat aici, pe o foaie de h�rtie, toate d�rile pe care le am pe an si se poate vedea c� trec de 700 de milioane de lei vechi. Dac� se mai adaug� �nc� o tax�, eu nu mai r�m�n cu nimic“, a declarat administratorul firmei Petenchi SRL „Ne cereti si dumneavoastr� bani, dar s� ne sc�pati de piratii care ne iau c�l�torii nu vreti s� auziti. Cui ne-am adresat, toti au zis c� nu este cadru legal, c� nu se poate proba c� piratii fac transport, dar la noi totul se poate proba!“, a ad�ugat patronul firmei Servintrans SRL, Costic� Rusu.
Reprezentantii prim�riei au �ncercat s� g�seasc� o cale de dialog cu transportatorii, desi nu au prea avut ce replica la problema „piratilor“ care, de ani buni, fac transport ilegal de persoane f�r� s� pl�teasc� nici un ban, nici o tax� si nici un impozit. Acestia �si au „fiefurile“ la principalele intr�ri �n Roman: la benzin�ria Moll, la Gar� si la Abator.
Transportatorii au depus la prim�ria Roman un memoriu prin care solicit� Consiliului Local diminuarea redeventei pentru transportul special de persoane si si-au exprimat dorinta s� participe la sedinta Consiliului local �n care se va lua �n discutie memoriul lor. „Trei euro poate p�rea o sum� mic�, dac� stai �ntr-un birou si-ti dai cu p�rerea, dar ia s� vin� un domn consilier s� mearg� cu unul din noi m�car �ntr-o curs�, s� vad� ce probleme avem… s� vedem atunci, ar mai zice c� e o sum� mic�?“, au propus mai multi transportatori. P�rtile prezente au stabilit o nou� rund� de convorbiri �n data de 7 martie.
|