adelin_antonescu
Data �nscrierii: 24/Dec/2006 Mesaje: 5
|
Trimis: Duminic�, 24 Dec 2006 12:48 Titlul subiectului: MISCAREA LEGIONARA versus FRANCMASONERIA SI COMUNISMUL (4-5) |
|
|
|
Cu aceea�i credin�� �n Dumnezeu – circumstan�iaz� Ion Coja –, legionarii au mers �i ei dup� pilda cristic�, a Celui ce a propov�duit �nv���tura iubirii �mpins� p�n� la gestul paradoxal de a-i oferi celui ce te-a p�lmuit o dat� �i cel�lalt obraz!
Numai c� acela�i Iisus ne-a �nv��at c� sunt momente c�nd trebuie s� mai pui m�na �i pe biciul pedepsitor, nu pentru a te ap�ra pe tine, fiin�� trec�toare, individ sortit unei existen�e efemere, ci ca s� te pui stavil� c�nd cel�lalt atenteaz� la ve�nicia neamului t�u, la integritatea comunit��ii �n care te-ai n�scut �i care �i-a dat identitate �n fa�a lui Dumnezeu! Ca s�-i aperi pe ai t�i!...
Da, �ntorci �i cel�lalt obraz, dar numai dac� e vorba strict de obrazul t�u, ca ins, ca persoan�. Dar c�nd cineva love�te �n obrazul neamului t�u, atunci �i Iisus �i Moise, �i oricine, to�i te �nva�� la fel: s� fii necru��tor!
Sub aceast� bolt� de semnifica�ii se �nscrie gestul nicadorilor �i, �n mare, toate violen�ele comise de legionari!”, Ion Coja, Nicadorii, �n S�p�m�na rom�neasc�, An II, nr. 51, 16-22 noiembrie 2006, pag. 24
„C�ci legionarii a�a s-au sim�it �i a�a au �i fost atunci c�nd au ridicat bra�ul pedepsitor: �n legitim� ap�rare. Dar nu �n ap�rarea propriei persoane, ci �n ap�rarea Neamului!”, ibidem
„«Salvarea ��rii, a Neamului, este legea mai presus de toate legile: suprema lex».
Nicadorii nu au �nc�lcat aceast� lege ci, dimpotriv�, i s-au supus f�r� preget!”, ibidem
„Aceast� lege o nesocotise I.G. Duca, iar codul penal �i practica judiciar� �l l�sau nepedepsit pe infractor. Pe I.G. Duca �i pe al�ii care �tiau bine c� s�v�r�iser� mari tic�lo�ii pentru care nu aveau �ns� niciodat� s� pl�teasc� �n fa�a instan�elor at�t de corupte ale Rom�niei interbelice. Dar iat� c� apare o instan�� nou�, insensibil� la subtilit��ile avoc��e�ti �i la for�a banului de a corupe pe oricine. O instan�� care face, din interesul na�ional, principiul suprem al justi�iei! O instan�� care nu confund� justi�ia cu legalitatea! Care nu recunoa�te legile m�sluite, g�ndite pentru folosul marilor v�nz�tori de �ar�!
Aceast� justi�ie a ac�ionat prima oar� prin nicadori �i apari�ia ei e u�or de imaginat ce reac�ie a st�rnit �n clasa politic� a profitorilor de pe urma celor prea buni �i prea bl�nzi, �i u�or de prostit nu pentru c� ar fi pro�ti, ci pentru c� sunt capabili s� vad�, chiar �i-n tic�lo�ia �i nedreptatea cea mai mare, voia Domnului.
Fac�-se!”, ibidem
„Nicadorii(, au g�sit cum s� dea peste cap �ntregul sistem de ap�rare pe care �i l-au creat, prin minciun� �i �n�el�torie adversarii lor, sistem de ap�rare care a transformat democra�ia , ca sistem politic, �i justi�ia, ca institu�ie, (�n prestatori de servicii pentru caracati�a mondial� a corup�iei, infiltrat� p�n� la cel mai m�runt fun�ionar de stat”., ibidem
Aidoma, adic� pred�ndu-se Poli�iei din proprie ini�iativ� – de�i ar fi putut lesne s� fug� cu succes �i, de asemenea, cu toate c� �tiau exact ce cumplite consecin�e, inclusiv cazne de felul acelora prin care Inchizi�ia �ngrozise Spania cu jum�tate de mileniu �n urm�, vor avea s� suporte (vezi pe larg �i, fire�te, nelimitativ: Ion Coja, art.cit., integral, sau Redac�ia Obiectiv Legionar, Comentarii la articolul Mr. Ion T. Ciobanu, Dictatura Regelui Carol al II-lea sau despre cum s-a �ncercat gestionarea crizei acesteia, f�cute �n Obiectiv Legionar, nr. 38-39, Septembrie-Octombrie 2006, pag. 6 [O.L. 38-39]) –, au procedat �i legionarii care, �n septembrie 1939, l-au «executat» pe Armand C�linescu, prim-ministrul asasin, care avea pe con�tiin�� via�a (�i tinere�ea) C�pitanului, a nicadorilor �i a decemvirilor, uci�i prin strangulare de gardienii care �i p�zeau”., Ion Coja, art.cit., pag. 24
„Imediat dup� atentat echipa Miti Dumitrescu s-a deplasat �n str. General Berthelot”(�erban Milcoveanu, Corneliu Z. Codreanu altceva dec�t Horia Sima, vol.II, Editura Crater, Bucure�ti, 1996, pag. 145)”�i, �i aminte�te Paul �tiubei («la data aceea �n 1939( inginerul �ef al aparatelor din Radiodifuziune», cf. �erban Milcoveanu, Atentatul din 21 septembrie 1939 contra lui Armand C�linescu �i epoca 1930-1950, pag. 43), a intrat �n localul Radiodifuziunii tr�g�nd �n tavan mai multe focuri de revolver. Aceasta pentru a intimida �i paraliza presupusa gard� militar� de paz�. Spre stupefac�ia istoriei aceast� institu�ie a Radiodifuziunii nu avea paz� militar� �i avea numai doi portari, salaria�i proprii, care controlau intrarea.
Echipa Miti Dumitrescu s-a dus direct �n sala de �nregistrare �i difuziune unde c�nta orchestra Radio(. Miti Dumitrescu a luat microfonul din fa�a orchestrei �i a pronun�at urm�torul mesaj c�tre Na�iune �i Istorie:
«Ast�zi 21 septembrie 1939 ora 1430 primul ministru Armand C�linescu a fost executat de o echip� legionar� de sacrificiu care a f�cut justi�ie pentru asasinarea lui Corneliu Z. Codreanu la 30 noiembrie 1938».
Salaria�ii Radiodifuziunii au �ntrerupt difuzarea la jum�tatea mesajului �i astfel publicul ascult�tor n-a recep�ionat justificarea atentatului.
Odat� cu exprimarea mesajului, echipa Miti Dumitrescu a depus pe podea revolverele �i a ridicat spre tavan ambele m�ini.
Aceasta cu semnifica�ie de predare c�tre autorit��ile de stat. P�n� s� vin� poli�ia spre a-i aresta(, directorul general al Radiodifuziunii( s-a repezit asupra lui Miti Dumitrescu �i i-a tras dou� palme. Miti Dumitrescu nu a ripostat �i a r�mas mai departe imobil cu m�inile ridicate spre tavan.
Poli�ia a venit �n frunte cu generalul Gavril� Marinescu �i i-a luat pe legionari”., Paul �tiubei, M�rturisire f�cut� �n calitate de pacient doctorului �erban Milcoveanu, redat� �n �erban Milcoveanu, Atentatul din 21 septembrie 1939 contra lui Armand C�linescu �i epoca 1930-1950, pag. 43, 44
„Lui Miti Dumitrescu i s-au rupt ambele bra�e, iar limba i-a fost scoas� din gur� cu un c�rlig”., Redac�ia Obiectiv legionar, Comentariile amintite, extras
Fiecare dintre cei nou� membri ai echipei de sacrificiu, dup� ce a fost „torturat timp de 8 ore �ntr-un mod �nfior�tor”(XXX, Cronologie legionar�, �n [O.L. 38-39], pag. 69, Edi�ia I-a, Colec�ia Omul Nou, Salzburg, 1953), a fost „legat �i �mpu�cat f�r� judecat�”., ibidem
Apoi, tot Poli�ia, „le-a depus cadavrele chiar la locul atentatului, strada �tirbei Vod� la �ntret�ierea cu bulevardul Ardealului”., �erban Milcoveanu, Atentatul din 21 septembrie 1939 contra lui Armand C�linescu �i epoca 1930-1950, pag. 44
„�nc� o informa�ie.
La acea dat� era mare canicul� �n Bucure�ti.
Prefectura Poli�iei Capitalei a montat �n jurul cadavrelor mai multe tribune pentru ca publicul s� [le] vizioneze descompunerea(.
La fa�a locului au venit membrii Guvernului �i alte somit��i ale clasei conduc�toare.
�n «Jurnalul» care a rulat la cinematografele din acea epoc� s-a putut vedea [,spre pild�,] cum( ministrul educa�iei na�ionale profesorul Petre Andrei scuip� cadavrele �n chip de ur� �i pedeaps� post mortem”., ibidem, pag. 45
De asemenea, „( �colile au venit s� le scuipe �i s� le blesteme”., �erban Milcoveanu, Corneliu Z. Codreanu altceva dec�t Horia Sima, vol.I, pag. 146
„Nu se �tie ce s-a �nt�mplat [apoi] cu cadavrele(. Dup� toate probabilit��ile au fost incinerate la Crematoriul Cenu�a �i ce a rezultat a fost azv�rlit la gunoi”., idem, Atentatul din 21 septembrie 1939 contra lui Armand C�linescu �i epoca 1930-1950, pag. 45
Din cadrul acelora�i sinistre represalii, fac parte �i „masacrele mi�ele�ti din noaptea de 21-22 septembrie 1939. Noul guvern constituit sub pre�eden�ia gen[eralului] Arge�anu, av�nd pe gen[eralul] Gavril[�] Marinescu ca Ministru de Interne, a ordonat uciderea tuturor frunta�ilor legionari din lag�re �i �nchisori, precum �i a c�te 3-5 legionari din fiecare jude�.
Astfel, au fost asasina�i grupul de la �nchisoarea R�mnicu-S�rat �n frunte cu ing. Gh. Clime, care a fost( torturat �n mod �nfior�tor; 44 �n lag�rul de la Miercurea Ciuc; 31 �n lag�rul de la Vaslui; 7 la Spitalul Militar din Bra�ov; 10 �n Bucure�ti; 147 �n restul ��rii. �n total, 252 de legionari”., XXX, Cronologie legionar�, �n [O.L. 38-39], pag. 70
De asemenea, pe 22 septembrie „Victor Dragomirescu este ridicat de la Spitalul �nchisorii V�c�re�ti, sugrumat �n ma�in� �i dus la crematoriu unde, �nc� d�nd semne de via��, a fost ars de viu”., ibidem
Omisesem, mai sus, s�-�i precizez motivul asasin�rii lui I.G. Duca. El, �n calitatea sa de prim-ministru, semnase, �n 1933, un angajament interna�ional pentru �ncet��enirea �n �ar� a 300.000 de evrei (vezi detalii �n Ion Coja, art.cit, pag. 22). �i-aceasta c�nd, „�n luna decembrie 1933, vreme de pace, nu existau nic�ieri [�n lume] persecu�ii antievreie�ti”(ibidem, pag. 22); „iar ad�uga�i la ceilal�i afla�i deja �n Rom�nia, unii cu forme legale, al�ii clandestini, evreii din Rom�nia ar fi ajuns s� dep�easc� un milion �i jum�tate, devenind, practic, cea mai numeroas� minoritate etnic� din Rom�nia”., ibidem
Dar „de ce s� se produc� un asemenea exod, din Polonia �n Rom�nia, un exod de dimensiuni superioare celui biblic?! Explica�ii oficiale nu s-au dat, dar chiar �i dac� ar fi existat aceste justific�ri, cine ar fi �mpiedicat apari�ia altor explica�ii, a altor «scenarii»?
Un astfel de scenariu, care a circulat mult �n perioada interbelic�, este acela potrivit c�ruia comunitatea evreiasc�, preocupat�( �n mod firesc, de constituirea unui stat Israel, cu un teritoriu propriu, ar fi vizat, ca teritoriu al acestui stat, o parte din teritoriul rom�nesc!”., ibidem
„La acea dat�, �n 1933, acest plan al c�rui sus�in�tor tenace fusese vestitul ministru [de interne al Fran�ei]( Adolphe Cr�mieux (1796-1880), avea o vechime de aproape un secol! A�a se explic�, sus�in unii, presiunile f�cute asupra Rom�niei �i la Conferin�a interna�ional� de la Berlin (1878), �i la Paris (dup� primul r�zboi mondial), pentru ca Rom�nia s� accepte �ncet��enirea necondi�ionat� a oric�rui evreu care ar fi vrut s� se stabileasc� �n Rom�nia. Deja �ns�, pe c�i legale sau altminteri, �n Rom�nia de dup� 1830, s-au scurs importante efective umane evreie�ti, din Rusia �i Polonia �ndeosebi, al c�ror num�r amenin�a s� pun� �n cump�n� caracterul rom�nesc al unor importante suprafe�e din teritoriul na�ional. Ora�ele moldovene�ti, �n frunte cu Ia�ii, erau deja locuite cam toate de o popula�ie majoritar evreiasc�.
Cum pica �n acest context intrarea �n �ar� a �nc� 300.000 de evrei, e u�or s� ne imagin�m! Din p�cate singurii care au reac�ionat (iar reac�ia lor nu a imaginat cea mai fericit� solu�ie) au fost legionarii. Celelalte forma�iuni politice nu au avut nimic de obiectat. Din partea legionarilor, generalul Cantacuzino-Gr�nicerul i-a f�cut o vizit� prim-ministrului acas� �i, �n virtutea faptului c� se cuno�teau �i se pre�uiau dintotdeauna, (l-a avertizat: «Ghi��, s� �tii c� dac� semnezi intrarea �n �ar� a 300.000 de evrei, b�ie�ii (adic� legionarii – n. I.Coja.) te �mpu�c�!»
Generalul, a�adar, nu s-a pl�ns de nedreptatea care li se f�cea legionarilor prin desfiin�area partidului lor, �mpiedic�ndu-i s� se prezinte la alegerile de peste c�teva zile. Ci i-a f�cut lui Duca o cerere pe care ar fi trebuit s-o sus�in� �i celelalte partide, c�ci intrarea a 300.000 de alogeni, indiferent de na�ionalitatea acestora, era o m�sur� inacceptabil� �n numele celor mai elementare interese na�ionale”., ibidem
„Sora lui I.G. Duca( a reprodus cuvintele pe care le-a rostit I.G. Duca, �ntors acas�, dup� ce a semnat pentru �ncet��enirea celor 300.000 de evrei: «Mi-am semnat condamnarea la moarte!»
E cumplit �i na�te o mul�ime de �ntreb�ri faptul c� I.G. Duca a semnat acea conven�ie (sau ce-o fi fost), �tiind bine ce i se va �nt�mpla �i, mai ales, �tiind bine c�t r�u aduce astfel ��rii �i Neamului s�u. De ce a semnat I.G. Duca? Singurul r�spuns plauzibil r�m�ne acela c� I.G. Duca �i asumase anumite obliga�ii de supunere �i ascultare necondi�ionat�, pe care nu era chip s� le �ncalce”..., ibidem
Oricum, „asasinatul politic nu a fost inventat de legionari! Dar este evident c� legionarii sunt acuza�i pentru aceste asasinate cu o insisten�� �i cu o strategie a dezinform�rii at�t de bine pus� la punct �nc�t trebuie s� ne �ntreb�m ce anume sup�r� �n mod specific �i pe cine �n faptul c� legionarii, pe parcursul a( 20 de ani( s�v�r�iser� c�teva asasinate (Manciu, Duca, Stelescu, Armand C�linescu �i...cam «at�t»), iar �mpotriva lor autorit��ile, subliniez: autorit��ile, ocolind legea, �nc�lc�nd-o chiar, uciseser� cu de la sine voie, a regelui �i a zbirilor poli�iei �i din guvern, peste 300 (trei sute) de tineri care, ca persoan�, ca individ, nu s�v�r�iser� nici o infrac�iune, nici o f�r�delege.
Se uit� lucrul acesta sau este complet necunoscut de cei care �i consider� mai departe pe legionari ni�te asasini prin excelen��, adic� prin mentalitate �i prin program politic.
Mai sunt oare legionarii, la acest «scor» at�t de categoric, 300-4, mai sunt ei asasinii s�ngero�i �i bezmetici pe care ni-i prezint� fel de fel de istorici �i publici�ti care uit� cu consecven�a cea mai stranie s� aminteasc� circumstan�ele( �n care ace�tia s-au sim�it obliga�i s� recurg� la forma suprem� de ap�rare?!”, ibidem, pag. 24
Nu cumva, precum avertizeaz� �erban Suru, „poate( cei din fruntea ��rii nu vor s� se cunoasc� istoria real�, c�ci, de-abia atunci oamenii de r�nd se vor putea proteja �mpotriva repet�rii istoriei �i, o asemenea posibilitate, conduc�torii no�tri nu o agreeaz� c�ci poate au de g�nd s� «repete» istoria, lu�nd exemple din trecut atunci c�nd se vor afla la ananghie. S� nu uit�m c� pentru Ion Iliescu a fost la mod� �n anul 1990 s� dea vina pe legionari �i s� spun� c� �mpotriva regimului neocomunist de atunci, manifesta�iile populare au fost de tip «legionar» - �n sensul r�u al cuv�ntului”., �erban Suru, Adres� c�tre autorit��i..., �n Obiectiv Legionar, nr.38-39, Septembrie-Octombrie 2006, pag. 1, [O.L. 38-39]
S� nu uit�m, vorba lui Ion Coja, c�, „ce tr�im noi azi seam�n� destul de bine cu ce se �nt�mpla �n Rom�nia anilor ’30. Numai c� atunci era mai evident pericolul din afar�, al dezagreg�rii Rom�niei Mari. Acest pericol nu a� zice c� azi este mai mic, sau c� nu exist�! Dimpotriv�! Este poate mai mare ca-n anii ’30, dar este mult mai discret, mai bine disimulat sub felurite lozinci �i structuri europenizante, uz�nd de arme mai eficiente dec�t cele aflate �n dotarea armatelor, cum ar fi arma financiar� sau arma psihologic�”., Ion Coja, art.cit., pag. 23
Apropo, �ntreab� retoric Nicador Zelea Codreanu: „Care erau atunci [,�n anii ’30,] du�manii declara�i ai Legiunii �i implicit ai prosperit��ii Rom�niei �i ai rom�nilor?
Politicianismul, corup�ia, spolierea bog��iilor ��rii �i pauperizarea majorit��ii zdrobitoare a rom�nilor, asaltul economic al str�inilor, cump�r�nd totul pe nimic, �nrobind bietul rom�n pe salarii de supravie�uire, desp�durirea mun�ilor Rom�niei �n folosul unor venetici, transformarea rom�nilor �ntr-un popor de bolnavi datorit� mizeriei creatoare de boli sociale �i a asisten�ei sociale de dou� parale!
Aten�ie, vi se pare cunoscut?( Ce vi se poate p�rea dep�it?”, Nicador Zelea Codreanu, Despre ni�te reformatori, �n Cuv�ntul Legionar, An III, nr.36, august 2006, pag. 3
Dac� nimic, are cuv�ntul �erban Suru:
„[–] Terorismul de stat este cel mai �nfior�tor, cel mai distrug�tor tip de terorism, c�ci cet��enii sunt la discre�ia for�elor Statului, for�e care �n loc s� �i apere, �i tortureaz� �i �i ucid”(�erban Suru, Invita�ie la Conferin�a cu titlul «70 de ani de terorism �n Rom�nia modern� - �nceputul...», �inut� la Sala Dalles din Bd. Nicolae B�lcescu, nr. 18, sector 1, Bucure�ti, �n data de 20.09.2006, �ntre orele 18-20. Textul se reg�se�te �n [O.L. 38-39], pag. 2), „practic�nd teroarea de stat ca metod� de anihilare a adversarilor politici �i de supunere total� a popula�iei”., ibidem
Ciulesc urechea...
85 Faust Br�descu, op.cit., pag. 54
�i de�i „ca �n orice revolu�ie, se �ncearc� o schimbare radical� social�(, masele nu mai sunt �ndemnate s� mearg� la acte �i gesturi necontrolate, nu mai sunt �ndopate cu lozinci purt�toare de ur�, nu mai sunt dirijate spre dezlipirea sufleteasc� de na�iunea din care fac parte”86. Iar „concep�ia legionar� dep�e�te scopul imediat al unei reu�ite concrete de �nl�turare a unei clase sociale prin alta”87, revolu�ia �ntemeiat� pe ea lu�nd „�n considera�ie viitorul �ntregii na�iuni, armonia �i bun�starea social� a tuturor claselor”88. „Nu se preconizeaz� violen�a, nu se urm�re�te distrugerea utilului experimentat, nu se insinueaz� desprinderea individului de contextul na�ional, nu se propov�duie�te fericirea �i bun�starea prin desprinderea de Dumnezeu89”90.
86 ibidem, pag. 55
87 ibidem
88 ibidem
89 „Revolu�ia legionar� are loc �n timp, printr-o g�ndire ce ia �n considera�ie stabilirea unei armonii generale �i a centrului de realizare �n sufletul individului, iar nu �n izbucnirea unei r�zvr�tiri s�ngeroase”., ibidem, pag. 60
90 ibidem
A�a se explic� de ce nici „dup� [mai mult de] trei sferturi de secol, spaima du�manilor �n fa�a invincibilit��ii spirituale a edificiului legionar nu a �ncetat: s-a transmis copiilor �i nepo�ilor, asemeni unei mo�teniri, astfel �nc�t devine relativ simplu s� identifici un du�man al neamului rom�nesc sau un arivist (grab� �i zel suspect �n a denatura �i stigmatiza legionarismul). De�i num�rul legionarilor actuali este infim, de�i tineretul de azi prezint� certitudinea c� nu poate urma calea elitei interbelice, de�i literatura «verde» constituie o raritate, corul denigr�rilor nu �nceteaz�. Dar pentru legionari «nu exist� �nfr�ngere �i dezarmare, c�ci for�a ale c�rei unelte vrem noi s� fim e etern invincibil�»(Ion Mo�a – La Icoan�, 1927) �i «Chiar dac� a c�zut C�pitanul, a r�mas metoda!»”91. „Armatele cele mai eficace din lume sunt semin�ele”92.
91 Nicoleta Codrin, Cuv�nt �nainte la volumul Constantin Papanace, Stilul legionar de lupt�. Concep�ia tactic� a C�pitanului, Editura Lucman, Bucure�ti, 2004, pag. 15
92 Lucian Blaga, Carne�elul negru, �n volumul Lucian Blaga, Aforisme, Text stabilit �i �ngrijit de Monica Manu, Editura Humanitas, Bucure�ti, 2001, pag. 279
„Corneliu Codreanu n-a pus problema Rom�niei imediate, a Rom�niei moderne sau contemporane. Era mult prea pu�in. Nu s-ar fi potrivit nici dimensiunii viziunii sale, �i nici a�tept�rilor noastre. El a pus problema �n termeni ultimi, �n totalitatea devenirii na�ionale. El n-a vrut s� �ndrepte mizeria aproximativ� a condi�iei noastre, ci s� introduc� Absolutul �n respira�ia zilnic� a Rom�niei. Nu o revolu�ie a momentului istoric, ci una a istoriei”93.
93 Emil Cioran, Profilul interior al C�pitanului, �n Glasul str�mo�esc, Sibiu, anul VI, nr. 10 din 25 decembrie 1940. Textul se reg�se�te �n culegerea , Mi�carea Legionar� �n texte originale �i imagini, Editura Lucman, Bucure�ti, f.a., pag. 177 [M.L.T.O.I.]
�n legionarism, „ideea de baz� a revolu�ion�rii existen�ei umane nu este nici libertatea �i, �n nici un caz autoritatea. «Mi�carea Legionar� nu se �ntemeiaz� [�n] exclusiv[itate] nici pe principiul autorit��ii, nici pe cel al libert��ii. Ea �i are temeliile �nfipte �n principiul dragostei. �n el �i au r�d�cinile at�t autoritatea, c�t �i libertatea»(Corneliu Zelea Codreanu, Legiunea pentru supravie�uirea fiin�ei na�ionale, pag. 59).
Este vorba despre aceea�i dragoste propov�duit� de primii cre�tini, este dragostea dintre Christos �i apostoli. Dragostea legionar� nu este destinat� unor anumi�i oameni dintr-un spa�iu �i timp dat, ea este destinat� �ntregului neam rom�nesc”94.
94 Cezarina B�rzoi, Charisma lui Corneliu Zelea Codreanu. Perspectiv� legionar�, IV, �n Permanen�e, anul VII, nr. 11-12, noiembrie-decembrie 2004, pag. 19
Aceasta explic� de ce „�n timp ce toate revolu�iile sunt politice, revolu�ia legionar� este spiritual� �i cre�tin�.
�n timp ce toate revolu�iile contemporane au ca scop cucerirea puterii de c�tre o clas� social� sau de c�tre un om, revolu�ia legionar� are drept �int� suprem�: m�ntuirea neamului, �mp�carea neamului rom�nesc cu Dumnezeu(”95.
95 Mircea Eliade, De ce cred �n biruin�a Mi�c�rii Legionare, �n Buna Vestire, anul I, nr. 244 din 17 decembrie 1937. Textul se reg�se�te �n culegerea , «Dosarul» Mircea Eliade, vol. V, (1936-1944), Jos farsa!, partea a doua, Cuv�nt �nainte �i culegere de texte de Mircea Handoca, Editura Curtea Veche, Bucure�ti, 2001, pag. 251 [D.M.E.-J.F.p.II]
„De aceea sensul Mi�c�rii Legionare se deosebe�te de tot ce s-a f�cut p�n� ast�zi �n istorie”96: „niciodat� cuv�ntul M�ntuitorului n-a fost �n�eles ca o revolu�ie a for�elor suflete�ti �mpotriva p�catelor �i a sl�biciunilor c�rnii”97. „O revolu�ie spiritual� care lupt� �n primul r�nd �mpotriva p�catului �i nevredniciei”98. O revolu�ie a c�rei biruin�� „va crea un om nou”99, „n�scut dintr-un des�v�r�it primat al spiritului �mpotriva temporalului, dintr-o biruin�� a duhului �mpotriva c�rnii” 100.
96 ibidem, pag. 251, 252
97 ibidem, pag. 251
98 ibidem
99 ibidem, pag. 252
100 ibidem
„Legionarul nu mai tr�ie�te la �nt�mplare. Via�a lui are un sens precis �i major: revolu�ia cre�tin�, m�ntuirea neamului rom�nesc”101.
101 Mircea Eliade, Noua aristocra�ie legionar�, �n Vremea, anul IX, nr. 522 din 23 ianuarie 1938. Textul se reg�se�te �n [D.M.E.-J.F.p.II], pag. 259
„Stilul de via�� legionar �nl�tur� tot ceea ce este inutil, exterior, ornamental, �nl�tur� tot ceea ce a creat str�mb �i �mpov�r�tor o mentalitate �i o sim�ire �mb�tr�nit�, stilul legionar �nl�tur� tot ceea ce ast�zi, ca �i-n alte epoci asem�n�toare, sub preten�ie de civiliza�ie �i rafinament, desfigureaz� chipul omului �i �l �ndep�rteaz� de natura sa proprie.
Dar ce �nseamn� simplitate legionar�? �nseamn� tr�irea adev�rat�: omul �n legile omeniei sale. Simplitatea legionar� �nseamn� linie dreapt�, �nseamn� ad�ncime, �nseamn� ascez�102. Ea decurge dintr-o adev�rat� tr�ire �n spirit”103.
102 �nseamn�-n-trun cuv�nt CREDIN��. „Credin�� �i( jertf�”.,Traian Herseni, Prefa�� la volumul Traian Herseni, Mi�carea Legionar� �i muncitorimea, Editura Mi�c�rii Legionare, Bucure�ti, 1940, pag. 3
Nu-nt�mpl�tor „Mi�carea Legionar� are credin�e, nu programe. Deosebirea e ca �ntre cer �i p�m�nt. Programul e ceva din afar�, f�cut anume s� c�tige partizani. El se aseam�n� cu r�ma din undi�a pescarului. Cu c�t e mai gras� r�ma, cu at�t mai repede se prinde pe�tele �i, se �n�elege, cu at�t mai bine �i merge pescarului. Cu alte cuvinte: cu c�t e mai darnic programul, cu at�t se las� mai repede p�c�lit aleg�torul �i, se �n�elege, cu at�t mai bine le merge partidelor. Spus pe fa��: programul e f�cut de cei «de�tep�i» sau «ï¿½mecheri» ca s� am�geasc� pe cei «pro�ti» �n alegeri”. (Traian Herseni, Cuv�nt �nainte la volumul Traian Herseni, Mi�carea Legionar� �i ��r�nimea, Edi�ia a II-a, Editura Mi�c�rii Legionare, Bucure�ti, 1940, pag. 3) E simptomatic c� �n „compozi�ia comitetelor executive, centrale �i jude�ene ale partidelor politice, din care se recruteaz� mini�trii �i prefec�ii guvernelor �i deputa�ii”(Traian Br�ileanu, Politica, Editura, Albatros, Bucure�ti, 2003, pag. 315. Edi�ia a I-a, Tipografia Mitropolitul Silvestru, Cern�u�i, 1928), „predomin� tipul intelectualului nemul�umit cu leafa sa sau a[l] avocatului care sper� s�-�i sporeasc� clientela �i s� �nv�rteasc� afaceri mai bune devenind prefect sau deputat”., ibidem
Dup� ce trec alegerile, partidele �i-au ajuns scopul �i nu le mai pas� de nimic. C�ci politicianul «de�tept» �tie c� p�n� la alegerile viitoare «prostul» uit�, iar el are vreme s�-�i schimbe dac� nu n�ravul, cel pu�in... programul.(Traian Herseni, Mi�carea Legionar� �i ��r�nimea, pag. 3) „«Programele sunt vorbe»”., ibidem, pag. 3, 4
„Credin�ele sunt cu totul altceva. Ele isvor�sc dinl�untru, din inima �i sufletul omului. Cu un program de care nu te �ii, ��i ba�i joc de al�ii, cu o credin�� pe care o tr�dezi, ��i ba�i joc de Dumnezeu, de sufletul �i omenia ta. De aceea credin�ele nu se pot schimba de pe o zi pe alta �i nici nu au pre� dec�t dac� sunt �nf�ptuite. Programele sunt f�cute de oameni �i schimbate dup� oameni. Credin�ele dimpotriv� schimb� ele pe oameni �i-i ridic� prin frumuse�ea �i adev�rul lor p�n� la ele. Care din politicieni tr�ie�te dup� programul partidului? Care e gata s� moar� pentru acest program? Legionarii �ns� tr�iesc dup� credin�ele lor �i sunt gata s�-�i de via�a pentru ele. Mo�a �i Marin, ca s� nu-i amintim dec�t pe ei, au murit �ntru credin�a lor legionar�. Din pricina aceasta credin�ele nici nu au rostul s� aduc� partizani, ele str�ng numai �n jurul aceluia�i steag pe cei care sunt �n stare s� tr�iasc� �i s� moar� pentru ele. Mi�carea Legionar� are credincio�i, nu partizani. Din ea fac parte cei care jertfesc totul pentru �ar�, adic� pentru m�ntuirea �i �n�l�area neamului rom�nesc. �n r�ndurile ei nu intr� cei care cer, cei care umbl� dup� c�tig, cei care fug de munc� �i nu se ru�ineaz� s� cer�easc�, ci numai cei care dau, cei care se p�gubesc pe ei pentru m�rirea neamului., ibidem, pag. 4 Pe scurt, „Mi�carea Legionar� nu promite �i nu ofer� nim�nui nimic. Ea constituie o organiza�ie �n care cel care intr� d� totul �i nu cere �n schimb nimic”., idem, pref.cit., pag. 3
„C�pitanul Legiunii n-a spus niciodat�: «veni�i fra�ilor cu mine, c� v� dau marea cu sarea si cerul cu paserile» cum au spus( to�i conduc�torii de partide din Rom�nia, ci spune: «eu am luat �n spate crucea suferintelor rom�ne�ti �i urc drumul care prin jertf� ne duce la biruin��; - cine se crede �n stare s� �ndure toate chinurile acestea s� vin� cu mine». Iar c�nd a fost �ntrebat de program, C�pitanul a r�spuns: «S� d�m tot ce avem pentru neamul nostru, lupt�nd din toate puterile �mpotriva tuturor acelora ce-l fur�, exploateaz� �i dezonoreaz�, amenin��ndu-i existen�a» (25 Oct. 1936). De aceea �n jurul s�u n-au ce c�uta lichelele, n-au ce c�uta neoamenii. Chiar dac� vreunul dintre ace�tia �ndr�zne�te s� se apropie, fuge �ndat� ce d� de greu, «fuge ca dracul de t�m�ie»”., ibidem, pag. 5
De aceea, „�n Legiune nimeni nu se uit� dac� e�ti s�rac, dac� ai haine roase, dac� e�ti simplu muncitor cu ziua sau e�ti mare bog�ta�. Aici nu se pune pre� dec�t pe credin��, pe jertfa adus�, pe dragostea de neam �i pe omenie”., idem, Mi�carea Legionar� �i ��r�nimea, pag. 17
De aceea „frunta�ii legionari nu se aleg dup� avere sau dup� oamenii pe care �i atrag �n partid, ci dup� [cenzurat]��enia sufletului, dup� puterea lor de dragoste, de credin�� �i de jertf� ”., ibidem
De-aceea, „legionarismul �ncurajeaz� �i se �ntemeiaz� pe libertate. Vii �n legionarism pentru c� e�ti liber, pentru c� te-ai hot�r�t s� dep�e�ti cercurile de fier ale determinismului biologic (frica de moarte, de suferin��, etc.) �i ale determinismului economic (frica de a r�m�ne pe drumuri). Cel dint�i gest al legionarului este un gest de total� libertate: el �ndr�zne�te s� se rup� de toate lan�urile robiei sale spirituale, biologice �i economice. Nici un determinism exterior nu-l mai poate influen�a. �n clipa c�nd s-a hot�r�t s� fie liber, toate spaimele �i toate complexele de inferioritate dispar ca prin farmec. Cel care intr� �n Legiune, �mbrac� pentru totdeauna c�ma�a mor�ii. Asta �nseamn�: legionarul se simte at�t de liber, �nc�t nici moartea nu-l mai �nsp�im�nt�”. (Mircea Eliade, Libertate, �n Iconar, Cern�u�i, an III, 1937 nr. 5. Textul se reg�se�te �n volumul, Mircea Eliade, Textele «legionare» �i despre «rom�nism», Editura Dacia, Cluj-Napoca, 2001, pag. 6 „«Cel care �tie s� moar� nu va fi rob niciodat�». �i nu e vorba numai de robia etnic� sau politic�, ci, �n primul r�nd, de robia spiritual�. Dac� e�ti gata s� mori, nu te mai poate robi nici o fric� , nici o sl�biciune, nici o timiditate. �mp�c�ndu-te cu g�ndul mor�ii, atingi cea mai total� libertate care �i este �ng�duit� omului pe p�m�nt”., ibidem
Iar dac�, „e adev�rat, pot fi �i dintre legionari unii care s� fi r�mas la mentalitatea politic� sau la cea haiduceasc�”(Constantin Noica, Limpeziri pentru o Rom�nie legionar�, �n Buna Vestire, anul IV, seria a II-a, nr. 29 din 11 octombrie 1940. Conferin�� �inut� la Radio �n seara de 5 octombrie 1940, apud site-ul Funda�iei George Manu): „ei sunt �nt�rzia�ii Mi�c�rii sau( structural inap�i de a progresa o dat� cu ea. De aceea nu judeca�i Mi�carea dup� cei care nu stau dec�t la periferia ei, ci dup� cei buni, care n�zuiesc s� fie �nc� �i mai buni, �i stau ca atare �n inima ei. Dac� ve�i spune: «Am v�zut un legionar f�c�nd cutare ac�iune nevrednic�», nu ve�i �n�elege ce este de �n�eles. C�nd �ns� ve�i vedea – �i-l pute�i vedea – un legionar care �nc� nu e mul�umit cu sine, atunci ve�i fi v�zut ceva din Legiunea �ns�i. Ve�i fi v�zut umbra lui Corneliu Codreanu �i a lui Mo�a; lumina lui Corneliu Codreanu �i a lui Mo�a”., ibidem
103 Ernest Bernea, Stil legionar, Tipografia Bucovina, I.E. Torou�iu, Bucure�ti, 1937; reeditare Salzburg, Colec�ia Omul Nou, 1953 [S.L.], apud site-ul Funda�iei George Manu.
„Legiunea nu lupt� contra cuiva, lupt� pentru ceva: pentru valorile spirituale”104. Iar legionarii „nu merg pe drumul lor, ci pe drumul na�iei, care e al m�ntuirii pentru c� pe el str�juie�te Dumnezeu”105.
104 Constantin Noica, Limpeziri pentru o Rom�nie legionar�, apud site-ul Funda�iei George Manu
105 Nae Ionescu, Sub semnul Arhanghelului, �n Buna Vestire, anul I, nr. 100 din 27 iunie 1937, apud site-ul Funda�iei George Manu.
„«Ori �nvingem ori murim» nu e numai un refren de c�ntec legionar, ci �nsu�i principiul acestei mi�c�ri care, �n afar� de aceea a lui Avram Iancu, este singura cu adev�rat revolu�ionar� �n istoria noastr�”106.
106 Nichifor Crainic, Revolu�ia legionar�, apud site-ul Funda�iei George Manu |
|